עמוד תפילה לחזן הוא בעצם סוג של פודיום עליו החזן שם את מה שדרוש לו במהלך התפילה וממנו מתבצעת קריאת התפילה. באופן מסורתי העמוד ממוקם בסמוך לארון הקודש ומול המתפללים, אך הדבר משתנה בין קהילה לקהילה ותלוי גם בעדה.
עיצוב של כיסאות ומושבים תומן את היכולת להקדיש תשומת לב לצרכים של המקום והלקוח. לבתי כנסת צרכים ייחודיים להם הקשורים לתפילות ולקדושה או למרחב בית הכנסת ולקהילה שלו. בבית כנסת יש לחשוב בקפידה כיצד ממקמים את היושבים, מהן החומרים מהם עשויים המושבים ומהות העיצוב הכללי.
מחיצות לבית כנסת הינן פריטים פרקטיים שנוצרו עם השנים וגלגולי המסורת היהודית בבתי הכנסת והן משמשות למספר מטרות שונות. אחת המטרות המרכזיות ביותר של מחיצות בית כנסת היא כמובן ההפרדה המגדרית. מחיצה בבית כנסת יכולה גם לשמש להצנעת פרטי קודש, הפרדה בין חלקים בבית כנסת ושמירה על פריטי הקודש.
לב ליבו הקדוש של בית הכנסת הוא ללא ספק המקום שבו מונח ספר התורה ואשר ממנו קוראים מול ומסביב לקהל המתפללים. האזור המרכזי ביותר הינו המקום אשר בו תמוקם תיבת התפילה על מנת שכל עדת המתפללים יוכלו לראות, לשמוע ולהיות חלק בלתי נפרד מן הטקסיות המופלאה.
ספריות קודש מכילות ספרי קודש יהודיים וספרי עזר כמו סידורים, ספרי תורה, שולחן ערוך, ספרי רבנים וכדומה אשר נכתבו בכדי לאפשר תפילה ולימוד תורה כמצווה דתית. ספריות הקודש צריכות להשתלב עם השפה העיצובית של בית כנסת, לשדר הדרות והכי חשוב לשרת את בית הכנסת לשנים ארוכות.
בית הכנסת הוא אחד המוסדות החשובים ביותר בתרבות ובהוויה היהודית, על כן עיצוב בתי כנסת חייב לשדר אווירת אצילות, מכובדות וקדושה. ריהוט הוא אחד מהנדבכים החשובים בתכנון בתי הכנסת שהופך את בית הכנסת למכובד, מרשים ומשרה בו אווירה של קדושה.
כל קדושתו של בית-הכנסת מתמקדת ב”ארון-הקודש”, המכיל את ספרי-התורה. הארון, אשר נקרא גם “היכל” בקרב עדות המזרח, עומד במרכזו של כותל המזרח, הכותל החשוב ביותר בבית-הכנסת, והוא מהווה כעין “קודש הקודשים” של ה”מקדש מעט.”